GPS in onderwijs

Tijdens het Innovatium 2007 presenteerde Roel Martens van Fontys Hogescholen onder andere een stuk over het gebruik van GPS. Met behulp van gratis software had hij een veldopdracht opgezet, waarbij de studenten per PDA en GPS werden geleid.

Op een kaartje (gemaakt uit Google Earth)  had hij hotspots gedefinieerd en zodra de studenten zich op de opgegeven route fysiek bij de hotspot kwamen, kregen zij de benodigde informatie over de plek en een opdracht via hun pda.

Roel is bezig een handleiding te schrijven hoe de verschillende gebruikte pakketten te gebruiken om een dergelijke opdracht samen te kunnen stellen. Hij gebruikt Mobile bristol, Google Earth (handleiding gaat erover hoe je coordinaten aan de kaart toevoegt).