Disclaimer

De meningen ge-uit door medewerkers en studenten van de TU Delft en de commentaren die zijn gegeven reflecteren niet perse de mening(en) van de TU Delft. De TU Delft is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van hetgeen op de TU Delft weblogs zichtbaar is. Wel vindt de TU Delft het belangrijk - en ook waarde toevoegend - dat medewerkers en studenten op deze, door de TU Delft gefaciliteerde, omgeving hun mening kunnen geven.

De toekomst van colleges online???

In het kader van de discussie over de aantrekkelijkheid van colleges online, pod-en vodcasts… Dit is wel een aardige

YouTube Preview Image
Wil de eerste TU docent zich bij mij melden??
Be Sociable, Share!

2 comments

Via de link die je vermeldt, ben ik op de website van Ignite Learning gekomen: http://www.ignitelearning.com Hier vind je wat uitgebreider materiaal en voorbeelden. De kwaliteit van de multimedia is gelukkig een stuk beter dan van het filmpje van CERN. Hierdoor komt het een stuk serieuzer over.
Het lijkt me gouden toekomst voor de vormgevers en multi media specialisten om menig schoolboek om te zetten naar aantrekkelijk materiaal.

Ik ga eind oktober een presentatie geven op een middelbare school. Misschien wel een leuke starter!!

Ik had ook pas zo’n hiphop achtig voorbeeld gevonden (zie mijn bericht http://gerwinpols.weblog.tudelft.nl/2008/09/10/een-voorbeeld-van-interactief-onderwijs).
Ik denk zeker dat dit materiaal colleges kan opleuken. Naast het minder saai maken van college’s, sluit het aanbieden van multimediale content inderdaad ook aan bij de verschillende leerstijlen van studenten. Uit onderzoek blijkt dat steeds meer studenten van de huidige(net)generatie (de Homo Zappiens van Wim Veen)erg visueel ingesteld zijn. Door meer variatie in manieren van content aanbieden, kun je dus ook meer leerstijlen aanspreken en een breed en divers publiek (doelgroep) aanspreken. Kortom het onderwijs moet gewoon met z’n tijd mee gaan. De techniek is er, dus gebruik het ook zou ik zeggen (op een verantwoorde manier natuurlijk).

Leave a Reply

© 2011 TU Delft