Met z’n allen samenwerken op 1 scherm

Gisteren heb ik de demo bezocht van Wunderworks. Het initiatief van deze demo lag bij de decaan van EWI.

Het is een tool waarmee samenwerken in 1 applicatie mogelijk wordt.
Het bestaat eigenlijk uit 3 onderdelen:

• Teamplayer – waarmee je in iedere applicatie samen /simultaan kunt werken (wel op 1 locatie),
  • Brainstorm+ – waarmee je samen aan scenario’s werkt of brainstormt en
  • WunderPoint – een plugin op PowerPoint waarmee je presentaties meer interactief kan maken (waaronder ook de mogelijkheid tot stemmen)

Er zijn een aantal voorbeelden gepresenteerd waarna de vraag aan de aanwezigen was om de tool te vertalen naar onze onderwijspraktijk. Over het algemeen waren de aanwezigen enthousiast over de tool, maar blijkt het toch lastig om daar een toepassing in het onderwijs bij te vinden. Naar mijn idee zou het modelleer-onderwijs op TBM, waar nu mobiele smartboards zijn aangeschaft een hele aardige case zijn, waarbij de groepgrootte dan iets kan toenemen ten opzichte van de huidige insteek: De ruimte rondom zo’n smartboard is nu eenmaal beperkt, maar als iedereen aan tafel kan blijven zitten en kan deelnemen vanachter zijn eigen laptop, kan de groepsgrootte omhoog.

De aanwezigen die betrokken zijn bij het Learning Center zagen deze toepassing helemaal zitten voor de cubicles die daar gerealiseerd zullen worden. Helaas duurt dat nog even.