QR code op laptop poster

Vandaag een klein testje gedaan met een QR code, waar ik eerder al over blogde (CWIS bijeenkomst)

Ik zit erover te denken om voor het laptopproject een poster te laten ontwerpen met daarop een QR code voor de URL van de website met meer informatie. Om een dergelijke code te kunnen maken heb ik de code generator van Beetagg gebruikt. Op de site heb je de mogelijkheid om 3 verschillende codes te genereren: Beetagg, QR code of Datamatrix.

Om de code te kunnen scannen moest ik eerst een reader (de multicode reader) installeren op mijn telefoon. Dat kan door op je mobiel de URL: http://get.beetagg.com te gaan. Mijn telefoon werd direct herkend, waardoor ik met 1 druk op de knop de juiste reader kon downloaden.

Je scant de code door de Beetagg reader te openen op je mobiel, je richt je telefoon op de code en zodra deze de code herkent, opent hij de website waar de QR code mee verbonden is.

Op deze simpele manier kan je verwijzen naar meer informatie op een website. Het mooiste zou natuurlijk nog zijn als we de website van het laptopproject ook in een mobiele versie kunnen uitvoeren. (ik ben bang dat dat nou net niet zo simpel is als het genereren en scannen van zo’n barcode)…