Update van de Peer Evaluatie Tool

Vorige week hebben we met de leverancier van onze nieuwe Peer Evaluatie Tool, de firma Parantion, een test/demo gehouden van de nieuwe versie. We zijn al een tijdje bezig en de eerste versie voldeed minimaal voor de vakken waarbij het om weinig groepen en kleine aantallen studenten ging. We moesten gebruik maken van een standaard vragenlijst en standaard (zeer uitgemeerde) rapportage.

Met de nieuwe versie zijn grote stappen voorwaarts gemaakt, die er echt goed uitzien. De layout van de schermen is gemoderniseerd, de workflow is ongewijzigd, maar de docent of begeleider kan nu veel beter zien wat het systeem precies doet: door extra infomatie pop-ups.

We kunnen gebruik maken van verschillende vragenlijsten en de groepsindeling kan eenvoudig worden overgehaald uit Blackboard en waar nodig aangepast in Scorion. De rapportage is al een stuk compacter en ook hiervoor zullen verschillende formats mogelijk zijn.

Tot aan het nieuwe academisch jaar werkt de leverancier nog aan de functionaliteit dat voor 1 vak in één keer  alle groepen uitgenodigd worden voor een peer evaluatie. Intern gaan we hard aan de slag om de procedures in te regelen (Het opstellen en beheren van goede vragen en vragenlijsten) en de ondersteuning van de applicatie door E-Learning Support (ELS) goed op de rit te zetten.

Met deze tool wordt het uitzetten van een peer evaluatie een peuleschil, ongeacht het aantal groepen en het aantal deelnemers in die groep. Des te meer tijd om te investeren in de opvolging van de resultaten van de peer evaluatie, want daar gaat het uiteindelijk om.

Nieuwsgierig  geworden. bel of mail me.