To have or not to have – that’s the question

Gevaar bij zo’n spring school is dat je wel erg ‘hebberig’ wordt. Er worden allerlei leuke apparaten gebruikt of besproken die je vervolgens ook wilt hebben, of je bent komt erachter dat het apparaat dat jij hebt nu net niet kan communiceren met de applicatie die wordt getoond.

Zo gebruikt Gamesatelier (De Waag) als mobiel device een Nokia N95, maar kon niet helemaal garanderen dat de applicatie ook op de E90 van mij zou kunnen draaien. En MScape (freeware) draait alleen onder Windows mobiel. Zit ik dus net weer verkeerd in een Nokia oriented thuisfront (overigens met Nokia N95 in de buurt). Want Gamesatelier is helaas niet gratis.

Het feit dat de mobiele applicaties voor location based learning nog niet met alle platforms of telefoons gebruikt kunnen worden is toch wel erg jammer. Ik had het graag eens prive uit willen proberen voor een kinderfeestje. Het lijkt me wel lollig om op de uitnodiging te vermelden dat je een mobieltje met GPS mee moet nemen. Maar als vervolgens dat mobieltje ook nog aan allerlei specificaties moet voldoen, wordt het toch iets minder…

Verder heb ik nu eindelijk eens kennisgemaakt met de ‘flip’ (en mee gewerkt). Het is een eenvoudig te bedienen videocamera met een USB stick om m rechtstreeks aan je pc of laptop te koppelen. Beeldkwaliteit moet ik nog even terugkijken. Maar ik vraag me af of dit toegevoegde waarde heeft tov de videobeelden die ik met mijn mobiel kan maken. Die  discussie kwam ook aan bod: Moet je nu 1 apparaat voor alles hebben of blijven er altijd aparte apparaten.  Het voordeel van alles in 1 is natuurlijk dat je dan altijd alles bij je hebt (of niet natuurlijk),  maar
zodra je batterij leeg is, is het uit met alle pret.  (leerpuntje van mijn heenreis).