Meubilair tentamenzaal

Een van de onderwerpen die binnen het project ‘digitaal toetsen campusbreed’ aan de orde komt is de wens voor een grote tentamenruimte waarin grote groepen studenten (200-300) studenten tegelijkertijd een digitale toets af kunnen nemen.

In het project zullen we een onderzoek doen naar de haalbaarheid van een dergelijke ruimte. Een probleem bij digitaal toetsen is vaak dat de capaciteit van de zaal aanzienlijk afneemt op het moment dat er computers in moeten worden geplaatst. Dbeeldschermen staan rechtop, dus moet een ruimere afstand tussen de tafelrijen worden gehouden.

Op de site van M2Desk vond ik een tafel met ingebouwd beeldscherm. Dit beeldscherm kan in een ‘toets-stand’ gezet worden. De tafels kunnen dan wellicht weer dichter bijelkaar. Als ook het draadloos netwerk een dergelijke bezetting in een ruimte aan kan, is het misschien een mogelijkheid.

Dag Meta,

Wij zijn bij de VU op dit moment ook druk bezig met dit idee (zoals je wellicht eerder had begrepen). Ook wij kijken naar M2Desk. We zullen elkaar op de hoogte houden wat mij betreft.

Groeten,

Silvester Draaijer

Even via een comment: Kun je dit niet bij Piet’s ‘afstudeerproject’ over interactief meubilair laten aansluiten?