OEB 2008: Digitaal toetsen

Ik had gehoopt tijdens deze conferentie om meer te weten te komen over digitaal toetsen in de wereld om ons heen. Helaas was er slechts 1 sessie over digitaal toetsen. Gelukkig niet oninteressant. De universiteit van Bremen heeft top-down het digitaal toetsen op haar verschillende faculteiten gepresenteerd. In de presentatie komen allerlei facetten van het digitaal toetsen aan bod. Zeker een presentatie waarnaar ik in mijn TU project ‘digitaal toetsen’ nog verder zal verwijzen. Ook de door hun gebruikte software was voor mij nieuw. Het triggerde mij, omdat de faculteit Process Engineering als 2e aansloot in het traject. Zou het dan toch mogelijk zijn om een online tool te vinden die de door ons zo vurig gewenste ‘geparametriseerde vraag’ aankan? of hebben zij zich toch beperkt tot multiple choice. Ik heb zojuist de site van Lplus bezocht, maar ik heb het daar nog niet gevonden.

Een andere presentatie tijdens de online testing-sessie, werd gepresenteerd door Andriessen en Partners. Een Nederlands bedrijf dat met eigen software online examens voor bedrijven faciliteert. Helaas waren zijn wat vaag over de software die zij hiervoor gebruiken. Wel is me beloofd dat een geparametriseerde vraag ben hen mogelijk is. Ik ga nog verder met hen praten. Ik ben erg benieuwd..

De laatste presentatie was door een bekende: Question Mark Perception. Leuke, low tech, interactieve sessie door de CEA van QMP, maar helaas met weinig nieuws voor mij.